21 iunie 2012

Top de vară fără spate pentru fetiţe - model propriu

Pentru aceste zile călduroase de vară am dorit să fac fetiţei mele un top cât mai lejer. Am cumpărat un fir de bumbac numai bun pentru aşa ceva şi m-am pus pe treabă. Schiţasem eu ceva pe o hârtie ca model, dar am preferat să fac altceva. Nu eram hotărâtă nici ce model de picioruşe să fac, aşa că m-am gândit să croşetez numai picioruşe mari. Dar după primele rânduri mi-am dat seama că nu este atât de lejer pe cât aş dori şi am improvizat un model. Veţi vedea în explicaţii despre ce este vorba.
Este un model uşor de realizat şi sper să vă placă şi vouă.
Citiţi continuarea pentru explicaţiile modelului.

Top de vară fără spate pentru fetiţe
                                          Material: Fir 100% bumbac (Alize Bella)
100 g culoare roz (culoarea principală - CP)
25 g culoare alb (culoarea secundară - CS)
Croşetă: 2,1 mm şi un ac de cusut din acela cu vârful rotunjit. 
Grad de dificultate: Uşor
Trebuie lucrată o formă geometrică în formă de trapez cu baza mică în partea de sus.
Dimensiunile pentru modelul lucrat de mine sunt: baza de sus are 12 cm, baza de jos 27 cm, laturile laterale de 25 cm fiecare. Aceste dimensiuni sunt bune pentru fetiţe de 1,5 – 2,5 ani.
Pentru mărimi mai mari, începeţi cu un număr mai mare de ochiuri şi creşteţi pentru lungime cât este necesar sau foloşiţi un fir mai gros şi o croşetă adecvată lui.

La modelul prezentat voi începe cu 32 oc. şi voi ajunge la 62 oc.
Rândul de bază: Lucraţi 34 oc. l. cu CP
Rândul 1: 1 p.m. în cel de-al 4 oc. de la cr., 1 p.m. în următ. oc. până la sfârşitul lanţului, întoarceţi – 32 p.m.
Rândul 2: 3 oc. l. (consideraţi ca 1 p.m.), 2 p.m. în urm. oc., 1.p.m. în fiecare oc. până la penultimul oc, 2 p.m. în penultimul oc, 1 p.m. în ultimul oc., întoarceţi – 34 p.m.
Rândul 3: 3 oc. l. (consideraţi ca 1 p.m.), 2 p.m. în urm. oc. până la sfârşitul rd., întoarceţi – 34 p.m.
Rândul 4: Idem rd. 2 – 36 p.m.
Rândul 5: Idem rd. 3 – 36 p.m.
Rândul 6: 3 oc. l. (consideraţi ca 1 p.m.), 2 p.m. în urm. oc., * săriţi 1 oc, 1 p.m. în urm. oc, 1 p.m. în oc. peste care aţi sărit anterior (acest p.m. va veni peste p.m. executat mai devreme, înaintea lui) *, continuaţi de la * la * până la penultimul oc., 2 p.m. în penultimul oc, 1 p.m. în ultimul oc., întoarceţi – 38 p.m.
Rândul 7: 3 oc. l. (consideraţi ca 1 p.m.), ., * săriţi 1 oc, 1 p.m. în urm. oc, 1 p.m. în oc. peste care aţi sărit anterior (acest p.m. va veni peste p.m. executat mai devreme, înaintea lui) *, continuaţi de la * la * până la ultimul oc, 1 p.m. în ultimul oc. – 38 p.m.
Continuaţi ca mai jos, rândurile cu număr par sunt rânduri de creştere a numărului de ochiuri.
Rândul 8: Idem rd. 6 – 40 p.m.
Rândul 9: Idem rd. 7 – 40 p.m.
Rândul 10: Idem rd. 6 – 42 p.m.
Rândul 11: Idem rd. 7 – 42 p.m.
Rândul 12: Idem rd. 6 – 44 p.m.
Rândul 13: Idem rd. 7 – 44 p.m.
Rândul 14: Idem rd. 6 – 46 p.m.
Rândul 15: Idem rd. 7 – 46 p.m.
Rândul 16: Idem rd. 6 – 48 p.m.
Rândul 17: Idem rd. 7 – 48 p.m.
Rândul 18: Idem rd. 6 – 50 p.m.
Rândul 19: Idem rd. 7 – 50 p.m.
Rândul 20: Idem rd. 6 – 52 p.m.
Rândul 21: Idem rd. 7 – 52 p.m.
Rândul 22: Idem rd. 6 – 54 p.m.
Rândul 23: Idem rd. 7 – 54 p.m.
Rândul 24: Idem rd. 6 – 56 p.m.
Rândul 25: Idem rd. 7 – 56 p.m.
Rândul 26: Idem rd. 6 – 58 p.m.
Rândul 27: Idem rd. 7 – 58 p.m.
Rândul 28: Idem rd. 6 – 60 p.m.
Rândul 29: Idem rd. 7 – 60 p.m.
Rândul 30: Idem rd. 6 – 62 p.m.
Rândul 31: Idem rd. 7 – 62 p.m.

Nu rupeţi  firul de CP. Schimbaţi cu firul CS.
Lucraţi câte 1 p.s. în fiecare oc. de jur-împrej, 1 oc. al. în primul p.s. lucrat.
Apoi, * 3 oc. l, săriţi 3 oc., 1 p.s. în următ. oc. *. Repetaţi de la * la *, de jur-împrejur până ajungeţi la primul l. de 3 oc. l., 1 oc. al. la baza acestuia.
Apoi continuaţi, astfel: 3 oc.l (1 p.m.) şi alte 4 p.m. în primul spaţiu de 3 oc. l, 1 p.s. în urm. spaţiu de 3 oc. l.,  *  5 p.m. în urm. spaţiu de 3 oc.l., 1 p.s. în urm. spaţiu de 3 oc.l. *. Repetaţi de la * la *, de jur-împrejur, până ajungeţi de unde aţi început şi asiguraţi apoi tăiaţi firul.

Cu firul CP, pe care nu l-aţi tăiat, continuaţi astfel:
- în primele 2 oc. câte 1 p.s., * 1 p.s. în al 3-lea oc, 3 oc. l., 1 p.s. în acelaşi oc., 1 p.s. în urm. 5 oc. *. Repetaţi de la * la *, de jur-împrejur până ajungeţi în punctul de plecare. Bucla lânţişorul de 3 oc. l. trebuie să fie pe mijlocul celor 5 p.m. de la rândul anterior.
Asiguraţi şi tăiaţi firul.
Aproape gata.

Florile cu 6 petale. Faceţi 3 bucăţi.
Rândul de bază: 4 oc. l., 1 oc. al. în primul oc. pentru a forma un inel
Rândul 1: 1 oc. l, 11 p.s. în mijlocul inelului, 1 oc. al. în primul p.s. – 12 p.s.
Rândul 2: *3 oc.l., săriţi 1 oc.*, repetaţi de la * la * de încă 5 ori, 1 oc. al. la baza primul l. de 3 oc. l. – 6 l. de 3 oc. l
Rândul 3: * 1 p.s., 1 p.m.r., 2 p.m., 1 p.m.r., 1 p.s. *. Repetaţi de încă 5 ori, pe fiecare l. de 3 oc. l.
Asiguraţi şi tăiaţi firul.

Şnurul, firul care se leagă la spate. Puteţi foarte bine să folosiţi o panglică îngustă în loc de şnurul croşetat.

Începeţi cu o floare cu 5 petale: faceţi un l. de 4 oc. l., 1 oc. al. în primul oc. pentru a forma un inel, 5 p.s. în mijlocul inelului, 1 oc. al. în primul, *2 oc. l. în primul oc, 1 p.s. în următorul *. Repetaţi de la * la * de încă 4 ori pentru a forma baza celor 5 petale. În fiecare spaţiu de 2 oc. l. lucraţi 1 p.s., 1 p.m.r., 1 p.m., 1 p.m.r., 1 p.s.
Nu rupeţi firul. Continuaţi şi lucraţi un lănţişor. Acesta va fi atât de lung cât consideraţi că este necesar pentru a fi trecut pe marginea topului, prin acele găurele create de modelul realizat cu firul de CS. El trebuie să treacă peste gât şi să fie legat la spate. 
După ce aţi croşetat o lungime destul de bună nu rupeţi firul. Desfaceţi de pe scul, cam 50 de cm şi apoi tăiaţi.
Acest fir va fi necesar pentru floarea cu 5 petale de la celălalt capăt al şnurului.
Aceasta se va lucra după ce aţi trecut şnurul prin găurele de pe marginea topului, care se va realiza după cum urmează. (e mai greu de descris în cuvinte, dar nu este greu de realizat) 
Începeţi să întroduceţi şnurul din partea dreaptă, cum vă uitaţi la top. Nu începeţi de la primele găurele, lăsaţi 4 găurele şi întroduceţi capătul neterminat al şnurului în cea de-a cincea. Atenţie, floarea de la celălalt capăt trebuie să fie spre spate, adică întroduceţi şnurul dinspre spate spre faţă.
Apoi strecuraţi şnurul, când prin faţă, când prin spate, până ajungeţi în colţul din dreapta sus, cum vă uitaţi la top. Aici aveţi grijă să fie pe spate şi apoi introduceţi şnurul tot prin spate în colţul stâng, de sus, al topului. Acest ochi al şnurului va fi petrecut pe ceafă, din această cauză trebuie să iasă din spatele topului.
Continuaţi să strecuraţi şnurul, când prin faţă, când prin spate, până ajungeţi la aceeaşi distanţă ca şi cel de la partea dreaptă, lăsănd alte 4 găurele goale în partea de jos.
Acum puteţi realiza fără grijă floarea de la acest capăt al şnurului şi topul este gata.

Adică, mai aveţi de cusut florile. Eu am optat pentru a dispunerea a lor: 2 flori în partea de jos şi una în partea de sus, dar puteţi să faceţi cum vă dictează imaginaţia. 

Pentru orice neclarităţi sau corectări nu ezitaţi să mă contactaţi: miv.crochet@yahoo.ro
Croşetat plăcut!

0 comentarii: